Activiteiten

Ook in 2022 hebben we het pakhuis van Stichting Oosterfaantje omgetoverd tot het huis van de kerstman.

De kerstman had voor ieder kind cadeautjes. Vooraf konden ouders aangeven wat kinderen leuk zouden vinden om te krijgen. Dankzij gulle donaties (zowel cadeautjes als geld) konden alle kinderen een passend cadeautje krijgen.

Ook werden voor alle kinderen en ouders verse crêpes gebakken door Smikkelen met Mar. Daarnaast werd zelfgemaakte soep uitgedeeld.

Onder de luifel kon iedereen met iets te eten en te drinken bijkletsen. Al met al was het een leuke middag en gingen de kinderen voldaan en met de cadeautjes naar huis.

Om privacy redenen hebben we voor de foto modellen gebruikt en geen kinderen die voor het kerstfeest waren uitgenodigd.

In december 2021 hebben we voor het eerst een kerstfeest voor 150 kinderen georganiseerd bij Stichting Oosterfaantje in Zoetermeer. In het kersthuis, voorzien van een kerstman, kerstbomen en twee achtergronden waar leuke foto’s konden worden gemaakt, kregen de kinderen een cadeautje en iets lekkers.

Hier is het idee ontstaan om het geen eenmalige gebeurtenis te laten zijn, maar om vaker iets te betekenen voor kinderen die in een gezin opgroeien waar niet altijd geld is om leuke dingen te doen.

Hoewel onze aandacht zich vooral richt op de verjaardagsboxen en verjaardagsfeesten zullen we in de toekomst vaker activiteiten zoals een kerstfeest organiseren. Dit zal onder andere via social media kanalen worden gedeeld.