ANBI

Stichting Gewoon Daarom is door de Belastingdienst aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

De ANBI-status brengt met zich mee dat informatie over de stichting op de website moet staan. Wij hebben ervoor gekozen deze informatie in het beleidsplan op te nemen. In dit beleidsplan staat beschreven hoe de stichting te werk gaat. Klik hieronder om het beleidsplan in te zien. De financiële verantwoording over 2022 volgt begin 2023.

Beleidsplan 2022

Jaarverslag 2022 StGD

Eén van de voordelen van de ANBI-status van een stichting is dat schenkingen voor donateurs aftrekbaar zijn. Zo werkt dit voor een donateur:

• Als u periodiek wil schenken aan een ANBI, legt u zich voor minimaal 5 jaar vast.
  • U kunt vastleggen dat u bij ingrijpende gebeurtenissen zoals overlijden, werkloosheid, etc. stopt met doneren.
  • Zowel u als de ANBI vullen het formulier ‘Periodieke gift in geld’ in en ondertekenen het formulier. Het actuele formulier kunt u hier vinden: ANBI-formulier.
  • U zorgt zelf voor een (automatische) overboeking.

Wilt u meer weten? Stuur ons dan middels het contactformulier een berichtje en wij nemen contact met u op.